Midjan

Hittade denna för övrigt så fantastiska femtitalsbild på pinterest härom dagen. Så skulle inte är riktigt sant.gå omkring. Natten går tunga fjät...

Men detta är snarare ett inpass i modeller-är-sjukt-smala-debatten. Om den midjan inte är photoshoppad så blir jag lite ledsen.

Visst, allt ser väl vackrare ut på en smal. Grr. #fetärfri. Men normalsmal måste väl ändå vara bättre än anorexismal?

P.s. Såg en kvarts film med Katherine Hepburn igår. Likadan midja. Tydligen var det idealet. Och när det sägs att dagens förebilder är anorektiska, medan förr så var de så hälsosamt smala, då kanske det inte är sant.

5 kommentarer:

Sara sa...

Det stavas korsett. Supersnyggt om du frågar mig, men jag är tyvärr så obegåvad (eller kanske snarare generöst tilldelad) på midjefronten att jag inte ens med hjälp av en sån får nån inbuktning där midjan borde vara.

Klarins sa...

Inte kan man se ut sån av en korsett?
Fullständigt onaturligt.
Jag är så sur och avis idag att jag inte tycker nåt är snyggt som är onaturligt.
Man SKA inte se ut sån.
modren med fetmidja

En långvarig förkylning sa...

Jupp, även dom smalaste hade korsettliknande ting på sig för att "New look"-stilen skulle passa. Tack Dior, inte.

Monica sa...

Fast min 16-åriga dotter som är helt normalsmal har faktiskt en sådan midja med tillhörande liten JLo-bak. Just sayin'. Utan korsett.

AL sa...

Kan du inte fundera lite över manskroppar nu Anja. Det ær dags efter alla dessa år av bloggens bilder av smalisar och suckande. Har du en oerhört passionerad och fullkomligt hopplöst underbyggt åsikt om dem också?

Anta utmaningen!