Pest eller kolera

Tog en treo för en och en halv timme sen, men den räcker inte. Fick migrän igår och jag får inte ta min vanliga migränmedicin, sumatriptan, på en månad. Så nu bubblar en treo comp i glaset. Ljudet gjorde ont i huvudet.

Ja, men så ta medicinen då. Jag ska, och ska hämta ut eller be Mikael hämta ut en annan medicin. Men just nu har jag inget alternativ och migränen är så illa att jag inte kan låta den vara obehandlad.

Men jag hade glömt att man inte ska ta några morfinpreparat om man har problem med gallan. Man kan få kramper i gallgångarna. Läste igår om en som fick det och sa att det gjorde ondare än när hen hade gallstensanfall. Jag är lite rädd för min treo comp nu (som har kodein i sig)!

Ja men botten upp :/

2 kommentarer:

Klarins sa...

Inte är Treo comp ett morfinpreparat?!
Boetten upp, som vi urmakare säger när vi dricker ur.
Var ute en kort stund idag. Frös. Kom in och kollade temperaturen: 3 grader!!
Och höll på att sätta mig på ett stort, slipprigt höstlöv.
Take care, alla.
modren

Anja Olergård sa...

Jo, faktiskt, mamma. Acetylsalicylsyra, koffein och kodein. Men det blev ingen gallgångskramp!