Blev inte först

Nån sa på fb idag att hon tagit fram adventsljusstakar som nu lyser så fint. Jag hade tänkt att vara snuskigt tidig i år, men har mått för dåligt. Det är visserligen ungefär likadant vareviga jul. Vet att några av barnen håller på traditionen, och eftersom det är Fars dag på söndag, så kan jag ju låta dem komma till ett höstigt hus, inte ett överjulat.

Men jag kan i alla fall snickra Rudolf och några renkompisar. Det ser väl gulligt och görbart ut. INTE. Och jag har andra projekt jag hellre vill ha Mikaels hjälp med än att bygga prydnadsdjur, hur söta de än är.

Hittade dem på pinterest. Fy, det är inte en vettig källa. Jag ska skärpa mig. Marängen kunde man i alla fall söka på för jag sa namnet på receptet. Det här har jag inte ens några ledtrådar till. Log raindeer kanske?

1 kommentar:

modren sa...

Detta Är Stor Konst.
Fantastiska Figurer.
Gör en görglad!
godren