Vitt vitt vitt

Jag tycker fortfarande det är mycket vitt i inredningarna som delas av "såna som vet". Vitt, med små tillägg av grått och/eller svart, metaller, renhudar. Jag älskar inte den stilen. Tycker den är för tråkig.

På Babel i söndags gick de hemlig husesyn hos lars kepler, dvs makarna ahndoril. Det var kritvitt överallt, raka linjer, minimalistiskt så man smällde av. Såg knappt nån skillnad på köket och arbetsrummet. Likadana högglansiga vita skåp. Det enda som bröt av var en sån där knuten-ljusstake på matbordet.

Annars när folk bor i helvitt blir det lätt shabby chic. Och det gillar jag inte mer än minimalistiskt vitt.

Har försökt hitta några bilder som varken är plottrigt eller personligetslösa utan lagom, enligt mitt tycke. Inte helt lätt.

6 kommentarer:

AL sa...

kul utmaning! låt mig førsøka!

AL sa...

æh, jag hittade massor direkt, men kom inte på hur jag enkelt kan dela det så entusiasmen dalade. Men jag tycker som du. Jag kallar min stil minimalistisk maximalism. Vad heter din?

AL sa...

skrev fel, jag menar maximalistisk minimalism. naturligtvis.

AL sa...

jag skoja bara, det ær nog minimalistisk maximalism jag menar.

AL sa...

Anja, hjælp mig!!!! vad ær det jag menar!!!!???

Anja Olergård sa...

More is more? Lagom är pest? Vi som har stil?

Det där med maxi och mini klarar jag inte av att tänka ut. Det skulle i så fall vara midi, maxi och efti :)