2. Be gentle.

Gentle är inte ett ord nån skulle använda om mig. Jag är högljudd, hysterisk, rörig. Och det är väldigt bra för min ME att vara lite lugnare, långsammare och mer metodisk.

Men faktiskt är det Mikael som har varit gentle ikväll (trots influensa, han som aldrig blir sjuk, och civilförsvarskurs efter jobbet.) Var var jag? Jo, när han kommer hem vid nio har jag rätt seriösa magsmärtor som kan vara matförgiftning, endometrios på tarmarna, gallgångskramper pga kodein eller bara plain magknip pga, ja, jag kan inte skriva det för jag ska sluta att göra den här bloggen till en mens-, kiss-, bajs-, smärt- och allmän tråk-blogg. Men Mikael var då väldigt gentle och strök mig över ryggen när jag stod dubbelvikt över köksbänken. Han gav mig en matsked linfrö i grädde, som för övrigt gick hur bra som helst att svälja så, om det var endometrios, för då ska vi göra tarmrörelserna "enkla", ja, ni föredrar säkert mitt kodspråk framför att jag säger dessa saker rent ut. Jag har haft en hel del menssmärta i samband med peristaltikens rörelser det här året. Måste komma ihåg att be om journalkopior från SöS och se om de rentav skrev att de hade sett nåt när de var där inne och kikade. Annars är nog nästa steg titthålsundersökning. Är inte särskilt sugen på sjukhus och narkos, men om det blir värre har jag kanske inget val. Klagaklagaklaga. Inte så gentle. Jag kanske skulle prova att vara gentle with myself och säga att jag har haft en jobbig dag, och att jag har gjort mitt bästa och att det duger. Jag har ju lättare att vara gentle mot Mikael än mig själv, så det var kanske helt rätt träning för mig idag.

Imorgon är det 3. Apologize. Jag tänker nog be om ursäkt för att jag gör det här till en blogg om mina kroppsfunktioner. So sorry!!

Hoppas vi hörs i morgon. Jag uppskattar Saras godmodiga mödtaskap och att hon/du skrev det här! Vi vill ju höra om andra, inspireras, kanske också skryta. Jag hade tänkt att kommentera det, S, men jag satt på toa hela kvällen och mamma hann före. Själv är inte bästa dräng.

P.S. Idag hittade jag en sån perfekt julklapp till en person och jag kan inte skriva nåt här om det, och det är såååååååå svårt för mig att hålla tyst! Men ni ser att jag kan. Typ.

Sov gott!

Och ja, be om ursäkt imorgon, och berätta om det här, så är ni snälla!

2 kommentarer:

Monica sa...

Det behövs alla sorter för balansen i världen! Kram.

Sara sa...

Jag måste börja med att be om ursäkt för att jag har misslyckats med dagens uppgift. Det har inte givits några tillfällen till ursäkter åt vare sig det ena eller det andra hållet eftersom jag mest har varit ensam och plockat disk. Men härmed anser jag att uppgiften är utförd!