Jag är rik!

Jag får hela 36:- mer i månaden i år! Det är en fantastisk löneförhöjning.

Tänk vad jag skulle tjäna pengar om jag kunde jobba. Tur ändå, i oturen, att min låga "inkomst" sammanfaller med att jag inte orkar spendera så värst mycket pengar heller.

Och jag har i dagarna läst om folk som får en hundring mindre, då är ju 36:- plus bra jobbat!

Jag är tacksam för Sveriges sociala trygghetssystem, när det nu fungerar. I andra länder kanske jag haft ett par tusenlappar att röra mig med, fått bo i en skrubb hos föräldrarna, inte haft råd med mediciner osv. Nej, jag vet att jag har och har haft tur. Inte tur att få me, men tur med många saker efter det. Kanske hade jag träffat Mikael i mammas och pappas skrubb, det är ju min största tur.

3 kommentarer:

Sara sa...

Vajert, då har du råd med ny hårfärg var tredje månad!

Anja Olergård sa...

Det blir bra!!

AL sa...

finally in the money!