Vilken dag

Idag har nåt tagit över min hjärna. Sov i tio timmar i sträck, så det är inte felet. Men jag är superdeppig! Kan lipa för vad som helst, och gjorde det också när jag såg Solresors erbjudande om fyrstjärnigt hotell med havsutsikt och all inclusive på Teneriffa eller om det var Lanzarote, nästa vecka, för strax under 5000:-. I det skick jag är nu kanske jag skulle ta mig till arlanda, men sen då? Mitt huvud exploderar när jag tänker på ljuden på en flygplats. Och sen då? Sitta upp i en flygstol i fem (?) timmar. Orkar inte tänka längre. Det låter så otroligt trevligt med en veckas semester men i själva verket skulle det bli en veckas självplågeri. Och längtan efter att resa kombinerat med insikten om hur förfärlig en resa skulle bli, krockar i min hjärna och där det redan var megadepp är det nu också en annan dimension av depp. Typ depp upphöjt till tre.

Och som om man hade massa energi att göra av med så ligger jag här i sängen och drar av och på täcket varannan minut. För varmt, för kallt. Vilken rolig lek. Och jag måste verkligen tvätta håret. Och jag orkar inte ens rada upp allting jag måste, allt som är fel med recept och semestrar och botoxfritt huvud.

Men jag har inte varit deppig på länge, i alla fall inte på tre dar för det är ungefär så långt jag kan minnas.

Och det var nåt mer jag skulle skriva som jag kan tänka på och som är bra, men det har jag glömt nu.

2 kommentarer:

modren sa...

Ta och glöm charterresor ett tag, det bara stressar dig. Läste idag på FB att vi introverta inte klarar ljud. Och inte att prata i telefon, och inte småprat. Vi kan hålla föreläsningar och tal (japp) men inte småprata efteråt.
Upprättelse!
modren, alltmer introvert

Anja Olergård sa...

Hålla föredrag men inte småprata efteråt, det ler jag igenkännande åt!