Dagens naaaw

Hundens mamma var sjuk idag, så jag missade hundens reaktionen på att katten har legat på vår soffa, ätit från hennes matskål, samt blivit torkad på tassarna av hennes handduk. Fast jag hade ju missat det ändå, för hon kommer många timmar innan jag vaknar. Men ni fattar. Det hade varit kul att se.

Idag satt katten förresten mellan vår ytterdörr och vår parkeringsplats och till synes väntade på Mikael när han kom hem. Men den följde inte med in. Så även om den kändes läskigt smal på nacken så får den nog mat nånstans och planerar inte att byta till vår familj. Skönt, även om både vanna och katten är gulliga. Jag hatade verkligen hunden härom dagen när hon först väckte mig efter sex timmars sömn, men jag tog nya sömnpiller för det var fyra timmar kvar tills matte skulle komma. Men då väckte hunden mig igen, efter två, och det kändes som börtslösade sömnpiller och en urusel natts sömn. Men natten till idag sov jag 10 timmar i ett svep, så det blev nästan folk av mig idag. Hoppas på elva, tolv inatt, då ska jag försöka orka byta lakan.

Inga kommentarer: