I have confidence!

På nån av våra BBC-kanaler var det Proms-konsert med Rodgers/Hammerstein-tema. Och en av bitarna var I have confidence från Sound of Music. Den är bara genial, hela musikalen alltså. Om jag bara fick ta med mig en cd till en öde ö skulle det nog vara den. Den har allt. Typ.

Men den där I have confidence, den har stannat i mitt huvud i flera dagar och poppar upp med jämna mellanrum. Det är helt klart en bra låt att ha i the soundtrack of one's life. Att bli glad och tro på sig själv, hjälp vad bra!

Förresten har jag fått reda på att min dearly beloved John Rutter, som har skrivit de vackraste julmelodierna jag vet, och som kan få mig att gråta som ingen annan, har me. Synd för honom, men jag fick än mer respekt och beundran för honom nu.

2 kommentarer:

AL sa...

Men den sången e problematisk før mig! Før den sætter sig. Och så går man och nynnar. Glad i hågen. Sen upptæcker man att man får koncentrera sig før att inte svænga runt med armarna. Och bær man matkassar, då svingar man dem næstan omedvetet med i sången som går som en hjærnmask, och man måste anstränga sig før att inte stanna upp på rætt stællen och sen ta fart med påsarna slængandes runt sig.

Anja Olergård sa...

Ja, då förstår jag att den kan vara vanskelig bland folk. Själv svänger jag varken med armar eller kassar nuförtiden, men jag kan verkligen se hur det skulle bli ett problem. Kan du kanske sjunga nåt annat i affären?