Måndagsbuketten

5 kommentarer:

AL sa...

Æntligen vid en dator och inte vid telefonen som jag av ngn anledning inte kan kommentera med. Nu ru!

AL sa...

Fina blommor. Av ngn anledning ser det ut som en amerikansk bukett i mina ögon. Minns de där sorterna från USA, men att hitta fina tulpaner i västra USA var inte lätt, till och med lilla hemkøp på gatan hade större utbud. Logiskt att det är olika men ändå en märklig känsla nær man kliver in i butiker runt om i världen och ser att så mycket man tar før givet att man kan få runt hørnet hemma inte finns överallt. Att man får tag i sånt man inte kan få hemma ræknar man ju med men det motsatta ær svårare att acceptera. Kalles kaviar fattar man ju att det inte finns men tulpaner tänkte jag i min enfald var en standardvara, ungefär som små minirosor i kruka, men det ær det ju inte alls.

Anja Olergård sa...

Det är en sak att vi bor nära Holland och har en tulpankultur, men det hade jag faktiskt trott var ett allmängiltigt vårtecken. Fast i Japan innebär ju vår körsbärsblom, så okej då, vi är kanske olika. Men heja Sverige.

AL sa...

Skulle slå upp lite skøtselinfo om en krukvæxt och ramlade upp en sida med denna vita och rosa blomma. På svenska heter den prärieklocka (Eustomia)!!! Inte så konstigt att jag förknippar den med USA eftersom det ær just sydvæstra delstaterna jag spenderat mest tid i.


AL sa...

Alltså, hehe, nu skulle jag i en ruta klicka på vilka glas som innehøll vin. Så var det några espresso, kaffe och øl i mixen också så man verkligen måste kunna sina drycker før att de ska lita på att man inte ær en robot

Undrar om jag nog lutar mer åt robot ändå med tanke på mina dryckesvanor.