Tekniskt fel

Igår när jag klagade på mitt huvud skrev jag att jag vill förstora mina blodådror. Fast felet är att de är förstorade och att man vill förminska dem. Jag trodde det var tvärtom, att det bultade för att trycket i dem är högt för att de är för små. Tydligen bultar de för att det forsar fram blod i för stora ådror. Och här har man haft migrän i hur många år som helst och så har jag fattat själva mekanismen fel. Koffein drar ihop ådrorna och det är det man vill. Få se om jag kommer ihåg det.

Idag har jag sovit för lite, vaknat med samma huvudvärk, och mått illa av risgrynsgröt. Den tvingade jag i mig för att jag hade tagit två Naproxen, en Alvedon och en Treo och vill skydda magen. Jag vet att det är lite mycket medicin på en gång, men denna huvudvärk går inte bort på normaldos, det har jag redan provat. Får ta till det större artilleriet. Jag tar normalt inte så mycket på en gång och rekommenderar det inte.

Nu ska jag vila mig och önska huvudvärken dit pepparn växer.

Inga kommentarer: