Nattligt tal

För några dagar sen sa Mikael högt i sömnen Matteus! Nyss sa han att han skulle "fixa det där prova på". Ja, förresten, får man inte avslöja sånt om nån annan? Är det att outa? Jag har ju så dålig känsla för det.

Tänk att folk har en hel värld i huvudet och som antagligen är lika obegriplig för oss som för dem, i vaket tillstånd. Jag har haft så många spännande drömmar och tänkt det här måste jag komma ihåg tills jag vaknar för det här skulle bli en sån bra bok! Och så vaknar jag och tänker att det var det underligaste alternativt helt ospännande. Vi är utsatta för vår egen suggestiva övertalning när vi sover. Jag har dock inte nåt jag känner att jag behöver viska till Mikael när han sover, som för att hyponotisera honom. Det skulle vara Mät ditt socker i så fall. Annars gör han ju allt för mig, din karlen. Och min livmoder gör dubbla hopp när han han leker med barnen.

Inga kommentarer: