Huvudrapport

Eftersom mitt huvudonda inte är migrän, bara känns som migrän, så visste jag att rörelse inte skulle förvärra det, så jag duschade och tog kometen till hemköp. Tänkte svulla när Mikael är borta, och för att det är synd om mig som har så ont.

Det gick sådär. Jag upptäckte en spik i däcket, sen blev jag bokstavligen genomsvettig av ansträngningen (varför duschar man först, behövs ju alltid göras om när man har gjort nåt), fast jag träffade min faster och några andra jag känner, och fick tre kramar på en kväll!, vinglade av utmattning, så det var bra att jag hade en vagn (nja, vad det nu heter) att stödja mig på, och så köpte jag pioner till mig själv! Och nu ligger jag i sängen och försöker sluta svettas och få såpass kraft i benen att jag orkar gå och mikra min middag. Jag har fortfarande huvudvärk, men ute på äventyret märkte jag inte det. Så summa summarum tummen upp!

Imorgon siktar jag på att laga mat igen. Kyckling på italienska ska det bli, med aubergine och tomatsås, färsk pasta och massa parmesan. Jag önskar verkligen att jag orkade laga middag lite oftare. Fast när man orkar varje dag är det inte särskilt kul. Men jag vill gärna ha lax och färskpotatis också. Kanske kan göra det på söndag. Fast nu har jag ju en utflykt att hämta mig från också.

Mest av allt är jag glad att jag inte fick punka på det där däcket, för givetvis hade jag glömt mobilen hemma. Inte roligt att rulla hem det schabraket! Det hade jag nog fått städsla pappa till. Men som sagt, så skönt att det gick bra!

Förresten har jag köpt duschtvål och schampo för 10:- styck. Vågade inte titta på innehållsförteckningen. Men Barnängen låter så förföriskt friskt. Så vi säger att det bara är naturliga ingredienser.

Förresten hade jag tänkt köpa kinamat idag, men jag är så allergisk just nu att jag inte vågade mig på ris. Synd. Vem tål inte ris liksom?! Och hur knäppt är det att tåla godis men inte jordgubbar?

Nu har svetten torkat in. Dags att gå och äta. Förresten tror jag att jag har glömt att äta idag. Lite sent för frukost halv nio. Vi kallar det kvällsmat så blir alla nöjda. Hejhej.

1 kommentar:

modren sa...

Tänk att huvudvärken försvinner när du är upptagen av annat...
Det låter som en spännande utflykt du hade.
Tänk att en liten Hemköpsbutik kan vara spännande...
Vi åt stekt strömming till middag med massor av dill i. SÅ GOTT! Du vet inte vad du missar som inte äter strömming. Vad är medelhavsmat mot strömming? Platt intet.
Jag köpte en aubergine och en zucchini för 5:- st på Hemköp. Tror jag ska testa "zucchinipasta" till våra isterband. Se där - Sverige och Italien i skön förening! Men rödbetorna kostade 30:- kg, nu, mitt i värsta högsäsongen!
Och nu regnar det för fullt ute. Igen.
luttrad moder