Detta eviga beige

Jag gillar variation. Dessutom är jag inte jättegalen i beige, längre. För tio år sen gillade jag det och pappa målade till och med om mitt sovrum minns jag. Men nu, och med tanke på att alla väggar som inte har kakel i hela lägenheten är beigea, så har det varit dags för förändring länge. Jag tänkte att vi kunde måla om hela lägenheten i grått istället. Gustavianskt grått, och måla mina fina gedigna bokhyllor med gustavianska drag vita. Ja, det är nog jobbigare än vad man tror, men vart tionde år är väl inte orlimligt att göra om hemma.

Howardsoffa i grått, måla soffbordet vitt eller köpa ett nytt. Ikeas nya soffa är ju grym! Stocksund heter den. Vi har en Strandmon fåtölj i grått också, det blir perfekt. Och nya klädslar i vitt till Tullsta, som har fått kärleksfulla julmustfläckar för flera år sen, och numera även ser lite bedagade ut där Vanna har suttit på dem med sina oskyldiga men smutsiga tassar. Eller så köper man en soffa från Mio för trippla det priset, Jo, det blir bra. Här är några inspirationsbilder:











Inga kommentarer: