Grått? För en månad sen kanske

Nu vet jag inte riktigt hur jag kom in på tanken, men jag behöver inte att Mikael målar om hela lägenheten. Vi kan bara köpa ny soffa och ny fåtölj, och så lite kuddar på det (för 1000:- styck, men jag kanske kan köpa tyg och sy själv (men jag har aldrig sytt i en dragkedja. Kanske finns det nån på tradera som har tänkt sälja hemmasydda Josef Frank-kuddar åt folk som inte kan sy?). Och bara vi målar om bokhyllorna och soffbordet i vitt, och köper nya överdrag åt Tullsta, så kan det bli svenskt, somrigt, personligt, underbart!

Men jag vågar inte lova att jag inte vill byta ut det om en månad...

Här är inspirationen:









2 kommentarer:

modren sa...

Mer färg åt folket!
Gick till kyrkan idag med knallröd klänning och tittade medlidsamt på alla svart- och gråklädda.
Vill ge solen och gräset och blommorna lite konkurrens.
modren, älskar färger

Anja Olergård sa...

Svart och grått? I den här.värmen? Det borde vara förbjudet. Man måste ha färg på sommaren! Ja, på kläderna, nån annan färg har jag svårt att förespråka, förutom blåaktig då...