Har ni fest eller?

Det låter faktiskt inte som en rolig fest, den som grannarna har haft hela kvällen. Det är killröster som inte pratar utan stöter ut ljud som ibland låter som ord, ofta bara bröl, en gång nästan som en sång. Man vet ju inte hur högljudd man är när man är full, förresten vet jag inte det själv heller alla gånger, nykter och så, men jag är bara en sur gammal tant som vill ha lugn och ro.

Och apropå grannarna härom dagen och att jag är en sur tant, så hoppas jag att grannarnas grannar bestämmer sig för att klippa gräset klockan åtta i morgon bitti. Bredvid festprissarna alltså. Mitt behov av hämnd på folk som gör oljud behöver snart kontrolleras. Sänkas ett par nivåer.

Jag har inte tagit nån smärtmedicin idag, det är kanske därför jag är så grisk.

Måste bli bättre på att komma på soliga, roliga inlägg.

Har ni hört den om dansken, norsken och Bellman? Okej. Kanske nästa gång.

Inga kommentarer: