Slarv

Jag har börjat slappa till mig vad gäller kvälls- och nattdisciplin. Igår låg jag och surfade på sista minuten-resor långt efter läggdags. Har bara sovit en halvtimme mindre än mitt minimikrav, men jag har mer ont, är mer ljudkänslug och är framförallt mer skör idag. Blir ledsen över en studie på LP på barn i England, på att barnevernet i Norge tvingar me-sjuka skolbarn att gå till skolan fast de är för sjuka, blir grymt deppig över att jag var så ful och fet på familjefotona från när Johan var här osv osv osv. Att jag vaknar av huvudvärk är jag van vid, att jag i sömnen registrerar om jag inte har ont (det hade jag inte vid nåt tillfälle i natt och då tänkte jag att det var andra gången på en månad jag inte hade ont i huvudet). Sånt ska man inte hålla på med när man sover. Det vill spricka fram tårar hela tiden, men det är vi två om så det blir inget.

Förutom att det är synd om mig med den här eländiga sjukdomen, så ska jag verkligen skärpa mig med sömndisciplinen igen. Det är ju verkligen inte värt att ha en extra dålig dag för att jag var överentusiastisk på Solresor och Ving i natt. Eskapism som inte hjälper...

Inga kommentarer: