Avskyr idag

Kände innan jag vaknade att jag hade migrän, så jag "väckte mig själv". Det blev sex timmars sömn. Så gick jag upp och tog Treo Comp. Ligger i sängen och väntar på att det ska gå över. Är väldigt utmattad och har ingen geist kvar. Så ersätts migränet av nån sorts bomullsvadd. Jag distraherar mig med telefonen. Så börjar det göra ont i magen. Riktigt, riktigt ont. Dubbelvikt. Kallsvettas. Lite panik. Kommer ihåg att kodein kan orsaka gallgångskramper. Och att yoghurten är slut och att jag tagit smärtmedicin på fastande mage. Vet inte vilket av detta som gör ont just nu. Jag reser mig ur sängen och tänker att jag måste äta nåt. Går som Quasimodo, kroppen nästan vågrätt med marken. Får lägga mig igen, det gör så ont. Sitter ihopkurad på sängkanten och vågar inte röra mig en millimeter. Minutrarna släpar sig fram. Måste ligga ner, är för trött. Vågar jag? Måste.

Ingen behöver fråga sig vad det här gör med mitt psyke. Jag har inget kvar.

Inga kommentarer: