Dagens irri

Tror jag är lite irritabel idag, fast jag har varit snäll mot Mikael. Däremot brusade jag upp, inuti, när jag såg en dikt eller slogan som nån hade skrivit: om jag denna fick vinna, blir jag en lycklig kvinna. Det är ingen dikt! Och det är en helt värdelös slogan! Dessutom måste jag klaga på folk som bara sätter verbet sist och tror att texten då blir en dikt, hög stil osv. Jag blir galen.

Fast apropå att skriva nåt så man vinner, så skulle ni läst Monnahs vinstlista. Det är en duktig brud!

Men jag råkade skriva fel vokal och skrev vinstlusta. Den värdelösa plattan föreslår vinst lista. Gaaaaah!

Dessutom stavas det inte definately! Och det stavas _definitely_ inte defiantly!

Jag försöker komma ihåg om jag ätit nåt olämpligt, som tigerkött eller taggtråd, men jag får nog bara skylla på mig själv. Men det konstiga är att jag inte är sur på Mikael. Jag behöver inte ens skärpa mig för att vara snäll mot honom. Fast härom dagen var det inte riktigt så. Men jag är i alla fall duktig på att ångra mig fort och be om ursäkt, och älska honom igen.

Och nu är jag glad varje gång han kommer innanför dörren. Överlevt ännu en dag i förhöjd terrorberedskap!

Inga kommentarer: