Pippi på att göra om

Jag har hittat en grön sammetssoffa på blocket. Buteljgrön, från märkesaffär, 2500:-. Jag nästan måste ha den. Och ändra lite smådetaljer. Det där mänstret som är så omöjligt att säga, ceucalis eller nåt, ett par såna kuddar måste jag ha, några enfärgade, några röda, som bilden nedan som är Svenskt tenns.


Soffbordet i bild suktar jag också på, men det kostar 49 000:-.

Jag hann dock tyvärr inte ens prata med mikael om ny soffa. När jag gick in och tittade igen i eftermiddags var den redan såld. Det är väl så man blir helt säker på att nåt var ett kap.

Lite sur för förlusten kollade jag på ikeas Stockholm i grönt. Men tiotusen? deras  howardmodell kostar bara hälften och finns i eött. Det kan också funka och bli som på bilden. Fast egentligen ville jag ha grönt. Jag ändrar mig ju med tiden, men just nu är ovanstående det vavkraste vardagsrummet i världen. Buteljgrön sammetssoffa för 2500:-. Inte konstigt att den försvann på ett nafs.

Inga kommentarer: