Köldrekord

Det är väl andra gången i vinter som det faktiskt är lite kallt nu. Var och hämtade posten idag (jippi!!!) och fick dra igen fleecetröjan. Mikael däremot går fortfarande med sommarjackan öppen. Men han har vantar, åtminstone har han handskar i handen när han kommer hem. Men köldrekordet gäller vårt sovrum, där det ikväll var 22,3. Det har hållit närmare 24 hela "vintern" men nu är det tydligen kallt på riktigt. (Och nej, jag driver inte med några husägare med "charmiga" tvåglasfönster och aldrig över 18. Jag behöver bara tala om vädret ibland. You see.)

Se även min systerblogg, SMHI.se.

2 kommentarer:

modren sa...

Jag blir så pigg och glad när jag vågar mig ut och andas in -14-gradig luft. Man blir som en ny och bättre människa.
Heja vintern.
modren

Monica sa...

Vi har också just härlig vinter. För mig innebär det strax under nollan. Jag är lite mer petig på det viset...