Gammal?

Vi har fått nya grannar, killen presenterade sig när jag slängde sopor. När Mikael kom hem berättade jag det, och M undrade hur gammal han var. Med tanke på hur han såg ut, och på att de har en tremånaders baby, insåg jag att han förmodligen inte var särskilt gammal. Lite över 20. Inte 30. Inte 40. Inte halvvägs till 50. Så tänkte jag på om han skulle berätta för sin sambo om mig. Han skulle nog inte säga att det var en ung, snygg tjej, utan en tant. Jag började nästan skratta. Haha, jag är en tant, ingen ungdom. Hur gick det till?!

Sen har jag börjat få flashbacks. Jag kommer ihåg när J bodde i Windsor och jag var och hälsade på. Windsor High Street är inte förfärligt imponerande, men deras Laura Ashley var det. Två stycken affärer, stora bägge två, med inredning i den ena och kläder i den andra. När jag gick in i klädaffären och expediten sa hej började vi skratta, för vi hade exakt likadana kläder på oss, cerise kortärmad topp med v-ringning, svarta highwaterbyxor med pressveck, svarta sandaler. Och jag var så välsvarvad, om jag får säga det själv. Å, vad jag önskar att jag fortfarande såg ut så. Fast jag är ju inte nöjd med mitt åldrande, jag står fortfarande och rycker bort gråa hår framför spegeln. Ikväll ca 8 st. Imorgon ska jag få bort 8 kg. Fett alltså. Jag fick en kommentar om det på bloggen förut. Vilken tur!

9 kommentarer:

Monica sa...

Jag har så mycket grått hår att jag funderar på hur jag ska få till en snygg helhet. Jag ser ju så många som färgar sitt hår upp i åldrarna här och jag tycker faktiskt inte det är fint om de inte färgar rötterna så fort de kommer åt. Min frisör sa att jag kanske har 30% avfärgade hårstrån nu, så jag hade varit skallig om jag hade ryckt hårstrån. :) Håller med om att åldrandet är lite klurigt att förhålla sig till, men jag försöker fokusera på att jag är smartare idag än då jag var yngre.

Anja Olergård sa...

Nej fy för grå utväxt. Min latinlärare hade färgat kolsvart hår med konstant knallgrå/vit utväxt. Den där utväxten var ofta intressantare än hennes lektioner.

Anonym sa...

Även 11 år senare hade hon samma frisyr när jag hade henne. Får man inte lov att kommentera med bild på det här stället? Jag vill nämligen svara med en bildkommentar.
/E

Anja Olergård sa...

Jo, alltså, man får det. Särskilt när det är så relevant för ämnet som detta. Det är ju väldigt omtänksamt och informativt att vilja bidra. Så bara.

Anja Olergård sa...

Jo, alltså, man får det. Särskilt när det är så relevant för ämnet som detta. Det är ju väldigt omtänksamt och informativt att vilja bidra. Så bara.

AL sa...

Mycket spänd på vilka bildtillägg som kan tänkas komma här

Anonym sa...

AL, bild är skickad till storasyster! Får se vad hon gör med den.
/Lillasyster

Monica sa...

Det här blir spännande att följa!

AL sa...

Gløm nu inte att du lovat bidra till informeringen av de okunniga massorna!