Om glädje

1. När Mikael kommer hem med pizza.

2. När Mikael inte äter kolhydrater så han aldrig får lågt socker.

3. Semester. Italien. Pool. Mat. Sol. Medelhav.

4. Lukten av nyklippt gräs, nybakade bullar, bebishud, trä, biblioteksböcker.

5. Att skratta, spela spel, tävla i frågesport.

6. Barn. Deras påhitt. Deras sätt att tänka. Deras kramar.

7. När jag har fint hår, smycken, smink, högklackade skor, och går nånstans med Mikael.

8. När jag blir påmind om något klokt eller lär mig nåt nytt. När nån är smart, använder flerstaviga ord.

9. Människors omtanke, generositet.

10. Jag är ett barn till Gud och han minns och känner mig.

11. Mjuk säng, lammskinn, varma element, diskmaskin, tvättmaskin, torktumlare, mikro, elvisp.

12. Choklad. Glass. Bullar. Citronpaj. Morotskaka. Brulepudding. Ostmacka och oboy. Spaghetti och köttfärssås.

Och jag glömde det grundläggande. Ork. Inte en förutsättning för lycka. Men nåt jag önskar mig hett.

4 kommentarer:

Monica sa...

Du är rätt bra på glädjor också! Och det är hälsosamt att medvetandegöra sig om dem också. ❤️

Eva sa...

Åååå, kände igen mig i det mesta utom Mikael såklart! Matlistan var bara superb och önskan om ork! Just nu vore det underbart att inte energinnivån blinkade på rött hela tiden.

modren sa...

Det var en fin uppräkning av lågkalorimat där på slutet...
Bra att det känns som glädje och inte bara dåligt samvete.
modren

Sara sa...

Och getter! Glöm inte getter!