Varannan dag

Det finns väl nåt som heter varannandagsväder. Jag vet inget mer specifikt om uttrycket än att vädret är olika varannan dag. Alltså, som man förstår av sig själv.

Den här vintern är skum. Först kommer inget, sen kommer inget, sen får till och med Göteborg en fot snö, och vi med såklart. Sen smälte det, sen snöade det, sen smälte det (jag kollade ut och letade efter såna där isiga högar med grus, men till och med de hade smält bort, som om det var mars/april!). Och så nästa dag är det vitt igen. Jag har inget speciellt att klaga på, det är mest en bemärkning, eller vad det heter. Just nu är det vitt och minusgrader. Jag har dock bara använt mina stövlar två gånger på hela vintern. Inte för att jag går ut särskilt ofta, men det har inte ens varit så kallt att jag har orkat dra upp å ner de där dragkedjorna. Mina fynd-Clarke gör så god och trogen tjänst, fast allra oftast har jag ballerina på mig, jag går ju inte längre än till brevlådan.

Men jag såg reklam i Mitt i Haninge idag i stil med Vad skulle du tycka om att hämta posten i sandaler. I december.

Kan jag väl göra, fast det är februari nu, och jag vill nog ha en slant för besväret. Är det nån som slår vad om att jag inte vågar? Jag har swish, säg bara till.

Här får ni i alla fall några riktiga vinterbilder. Ni kanske inte har fått så mycket sånt den här gången.

Men det är väl just när man säger så som man får en halvmeter snö på en kväll.

Våra hsbgubbar har inte precis slitit ihjäl sig den här vintern. Jag minns fortfarande den där kaosvintern när det kom typ sammanlagt två meter, och Mikael lånade en snöplog och körde i området för att ingen kom fram eller in med bilarna och skottarfirman jobbade dygnet runt fast det räckte inte. Det var då folk fastnade i rondellen i jordbro, jag tänker alltid på det när jag åker förbi -- glad att vi inte sitter fast här i fem timmar.

Jo, men här var vintern i alla fall. Bilder på den. Så fin. Än finns det tid, rättare sagt "än så sova björk och ljung".

1 kommentar:

modren sa...

Vintern är alldeles otroligt vacker! Ljuvlighetsbilder som man blir glad av.
modren, gillar vintern bättre än sommaren tror jag