Underbara, vackra glädjande idéer

Pojke med sin gris. Underbart. 

Riktigt vårarrangemang. Lycka.

Riktigt mörklila blommor. Lycka.

En gås eller liknande tuppar upp sig. Lycka, alternativt lite rädsla.

Mitt nya hem. Stockholm i mitt hjärta.

En hjort målad med växande mossa på vägg. Vackert och underbart.

En femtitalslook jag så fullständigt faller för.

En 2010+ look som jag faller precis lika mycket för. Elie Saab. Den andra okänd.

En mexikansk vacker dukning med typiska vävda material, blommor och till och med kaktusar. Men trots att jag älskar cerise så klappar mitt hjärta ännu hårdare för

Dessa två hem. Skandinaviska med dragning åt det gustavianska. Så ska det vara.

Men nu har vi en hel radda klänningar på en klädstång. Klänningarna är bridesmaids dresses och gjorda av gamla lakan med sidenband. Så coolt! Jag är inte så modig, men jag beundrar den som är.

Valentino. Jag dånar lite. Titta nära för all del.

Underbar gammal bild som jag alltid älskat. Kvinna på cykel. Marin och vitt, och lite skirt orange, kan det bli bättre? Fick idag upp ögonen för att det är Olivia Palermo. Hon måste ha världens bästa PR-människa, eller varumärkesnånting. Och nån skrattar hela vägen till banken.

Fast jag menade inte att avsluta så cyniskt, utan snarare Se, vad mycket som kan glädja en. Det kan jag behöva eftersom klockan är 7.38 och jag är vaken...

Inga kommentarer: