Nu kommer fägringen!

Först Te Deum, Tacksägelsegudstjänst i Slottskapellet. Den sa jag redan att den var fin.

Sedan står familjen och hälsar på folket på borggården, vissas kappor på, och där sjunger även en ofantlig kör ledd av Caroline af Ugglas till kungen. Det var sympatiskt att de visade upp inte bara Estelle utan även Oscar för folket. Men jag förstår om Leonore och Nicolas inte är tränade att bete sig kungligt framför publik. Och minstingen Alexander kan ingen med förstånd ha fått vänta sig att se. Är han en vecka?! Sofia såg fräsch ut för att vara förlöst för en vecka slo en.

Sen finns det mingelbilder i samma kläder. 

Sen vet jag inte om det är nån mottagning, men flickorna har ju andra kläder och det måste man uppmärksamma. Victoria höll ett suveränt tal i guldkjol. Den är från H&M. Maddes klänning är från Erdem och kostar 35 000:-.

Festkväll!!! Maddes Elie Saab är tredje gången gillt, älskar när de återanvänder. Victorias är också Elie Saab. De vinner ligan. Mamma Salvia gör väl ifrån sig, Margaretha ok, Mary verkligen inte, Märta Louise bleh. Madde solklar vinnare. Klänningen satt som en smäck.





6 kommentarer:

Monica sa...

Jag älskade Marys klänning också. Jag tyckte mest att alla var väldigt fina hela tiden. 😜

Anja Olergård sa...

Jag håller med! Alla var väldigt fina hela tiden, förutom den stackaren till höger i nån bild som ser ut att ha en grönrandig pikeklänning. Det är en fröjd med klänningar i snygga figurer, och frisyrer och hattar och tiaror och privata skönhetsexperter. Jag njuter så jag storknar!

Anja Olergård sa...

Jag håller med! Alla var väldigt fina hela tiden, förutom den stackaren till höger i nån bild som ser ut att ha en grönrandig pikeklänning. Det är en fröjd med klänningar i snygga figurer, och frisyrer och hattar och tiaror och privata skönhetsexperter. Jag njuter så jag storknar!

modren sa...

Min solklara favorit var Victorias häftigt randiga kappklänning. Den tog andan ur mig.
Men hur blir allihop av med sina gravidmagar på nolltid? Det begriper jag inte. Fuskar de med korsetter tro?
modren, okorsetterad

En långvarig förkylning sa...

Victorias guldkjol och det där etnohalsbandet! Vilken hals den kvinnan har!

Monica sa...

Modren - PT som svåger. :) Jag tror de tränar sig igenom graviditeterna, äter precis så de inte skadar sitt lilla barn och så har de alla möjliga figurformare tillhands när det väl är dags att klä sig fint. I den här världen är det lite A och O att sköta kroppen som är en del i varumärket. På samma sätt som det är tragiskt förstår jag att det till viss del är nödvändigt. Om man inte är drottning Margrethe då, hon som röker som en borstbindare och har gula tänder. Å andra sidan verkar hon vara hur kul som helst.