Dra på trissor

Jag har frivilligt kollat på videor med sportinnehåll på YouTube. Kanske är det nu så att grisar kan flyga.

P.S. Det var gymnastik såklart och började med OS och slutade med mina gamla öststatsidoler från barndomen. Jag minns att jag skrev en bok i fyra delar om en gymnast som ville till OS, illustrerad av författaren. Jag kan knappt tro det själv. De enda sportnamn jag trodde jag kunde var de som min bror pratade om när vi var barn, Mikael säger namnen ibland och då känner jag igen dem. Som Ralf Edström, som jag härom dagen dock trodde var racerförare. Vem kan jag blanda ihop honom med? Ni som kan racerhistorien?

P.S. Jag har ingen rubrik som heter Sport. Vet inte om risken är överhängande för fler inlägg på temat. Det skulle vara om jag får särskilda frågor om att beskriva olika sportprofiler, som just nyss nämnde Edström, som var en världsberömd racerförare. Man ska väl förnya sig, kanske kan detta bli en sportblogg.

Visst, Nisse.

Nisse who? Det måste finnas en känd sport-Nisse. Nä, jag tror det är Gunnar Gren jag tänker på. Den berömde stavhopparen :)

Inga kommentarer: