Ge ett gott skratt

Jag har kanske nämnt att jag har lyckats skaffa mig dubbla prenumerationer på Allt i hemmet och Hem och antik. För några veckor sen ringde jag om AiH, idag ringde jag till Hem och antik. Jag svarar ju aldrig i telefonen om det är okänt nummer och det är i princip enda gången min mobil ringer. Jag råkade köpa en försäkring en gång när jag svarade i mobilen så jag litar inte på mig själv när det kommer nåt plötsligt, oväntat samtal som jag inte kan planera i förväg. Jag har dessutom en släng av telefonfobi som inte blir bättre med åren och ökad ovana. Så det är därför jag är stolt över mig själv idag, att jag ringde ett samtal, lyckades förmedla vad jag ville och säga nåt snällt (jag försöker säga nåt snällt just because och för att jag vet att de glömmer bort om jag är knäpp om jag ger dem komplimanger. Och så vill jag vara Kunden som Made their day. Ja, nu har jag tappat bort mig. Det är Mikael som kom på det där med att göra dem glada, för han tycker att jag har en talang för det, och om jag gör det från telefonen kan en plåga bli nåt positivt. Plus att jag som numera inte kan göra nåt för nån annan, som jag jämt mässar om, visst kan göra nåt för nån annan. På telefon!

Så jag är stolt över mig själv! Känns så bra. Det är en underbar motvikt till Jag är så tjock :)

P.s. Jag glömde ju rubriken. Jag gav kundtjänstemannen ett gott skratt när han såg att jag inte bara hade skaffat dubbla prenumerationer en gång utan två! Jag sa att jag nog hade haft en dålig dag och då skrattade han högt. Ja, ibland har man otur när man tänker. Och det kan man glädja folk med :)

1 kommentar:

Sara sa...

Det är faktiskt väldigt kul att skoja upp telefonister och tjänstemän som sitter och har så otroligt rutinmässiga jobb.