Stilikon

Jag visade den här bilden för Mikael härom natten när vi råkade vara vakna på samma gång. Jag sa att jag tycker att hon är så tjusig och frågade om han inte tyckte det också.

Om det vore tvärtom så skulle Mikael visa mig insidan av en dator, eller sidor med sidor av kod, eller kanske något medicinskt testverktyg som han har byggt, och fråga mig om det inte är... "fint". Jag skulle behöva svara Jag vet inte och det gjorde han på min fråga också. Jag måste dock försvara honom: Han kan ju se om nån ser väldigt fin ut, som jag när vi ska gå nånstans och jag säger att han ska säga att jag är fin.

Men här har vi min stilikon och så jag ska se ut när jag blir drottning. Konstigt, det känns som om jag sa det bara häromdagen, gjorde jag det? Ber i så fall om ursäkt.

Jag har också hittat en till, och det är Madam Secretary. Hon har ju kontorskläder jämt och så skulle jag också se ut om jag jobbade på kontor och behövde ha klackar.

För övrigt vill jag hemskt gärna köpa ett par fina skinnloafers som går långt upp på foten så att det inte syns så tydligt om man har sockor i. Jag kan inte riktigt med att ha sockor i ballerina ()det dät med att bli medelålders och strunta i vissa utseenderegler för bekvämlighetens roll har bara funkat sådär. Jag räknar med att bry mig noll om 45 år) och snart är det slut på barfotatiden. Jag kan ju börja använda mina jodhpurs, men det är bara kul att "behöva" nya skor.

P.S. Jag skulle bara kika lite på Asos och hitta exempel på loafers som jag vill ha. Men jag FÅR INTE köpsurfa på nätterna! Jag ignorerade klockan, både den fysiska och min inre, två gånger och somnade skamset kl 6.47, när Mikael vaknade för tredje gången. Impulskontroll som en tonåring, strumpvanor som en pensionär, vem är jag egentligen??

3 kommentarer:

Sara sa...

Du får starta en ny trend och ha som stickade galoscher på pumpsen. Varmt och gott i raggsocksgarn.
Kom bara ihåg vem som kom på det först, för det är en idé jag gärna tar äran för.

modren sa...

Hon är bara för perfekt.
Där behövs nåt som stör ögat, à la Amish.
modren

Sara sa...

Till exempel ett par raggsockor!