Både vill och inte

Idag har vi gissat smak på årets julmust, jag vet inte om det kallas nåt speciellt men det är en ny smak varje år i särskild, vacker flaska. Jag hade ingen aning, kunde inte ens känna igen det med facit i hand, och tänker inte heller råka säga svaret här.

Jag tänkte att jag fortfarande tycker det är en trevlig idé att ha julmustprovning, dvs köpa alla sorter som finns och blindprova dem. Med poängblad och ordentlig utredning över vinnaren, så som när Plus på tv går igenom typ overaller till barn.

Den där konstiga julmusten vann inte mitt hjärta. Det ska smaka som det alltid gjort.

Däremot åt jag säsongens första pepparkakor och Nu. Är. Det. Jul. Och det är det rubriken syftar på. Jag både vill och inte vill. Det känns som om det är så mycket att förbereda inför julen. Jag har så många högar som behöver åtgärdas. Men jag ska försöka ta itu med saker, en i taget. Det är väl metoden som är mest effektiv. Men det blir inte så mycket gjort i min fabrik.

God jul!

Inga kommentarer: