Klippning

Ska klippa mig imorgon. Är så förfärligt tvehågsen. Klippa av lite, mycket eller mer. Jag tror det kommer sluta med att jag inte kan bestämma mig och frågar frissan. Det är kul att göra stor skillnad på sitt hår, men är jag beredd på en sån chock? Och så var det ju det där med att fixa håret. Ska jag behöva börja blåsa och så igen, nej, det orkar jag inte. Så vad ser snyggast ut om man är medelålders med gråa hår, lagom tjock, har fint och fett hår som inte riktigt låter sig lockas? Jag har klappat på min mjuka, långa svans idag. Ska den ryka imorgon?

Ingen big deal, jag kan se ut så här igen om fyra år.

Men är det inte så 2013 att klippa bob eller lob?

4 kommentarer:

Tekla sa...

Lika tvehågsen jag... Har långt hår som bara behöver tvättas och kammas. Minns med fasa hur mitt korta hår tvunget skulle fönas och stylas. Men, visst vill jag förändra mig.. men jag orkar inte just nu!

modren sa...

Alla snygga foton med vågigt hår kräver för mkt arbete för dig. Ditt hår låter sig inte vågas utan stort tvång, beklagar arvet.
Bild 5-6 kanske?
Jag älskar ju kort hår, men fy vad mkt jobb jag lägger ner på det.
Fråga du frissan.
modren

Monica sa...

Så fina frisyrer! Kan jag få alla dessa hår?

En långvarig förkylning sa...

En shaggy lob kanske? Jag fick min lob uppklippt lite grann och vips kom det fram lite fall. Men jag vill ärligt talat ha långt igen, blir lika dålig av att tvätta långt som kort och det blir ändå tofs. Kul att testa lite lugg kanske? Lite längre, åt sidan?