Dagens storböl

Jag saknade Bereden väg för Herran idag, dessutom har vi flyttat bort elpianot så jag kunde inte spela den själv heller. Så jag kollade några fina versioner på YouTube. Det började röras i hjärtesträngarna. Jag har haft julångest några dagar för att jag varit så övertrött och stressad, men jag sov gott och länge inatt, så nu börjsr julångesten fördrivas och ersättas av julefrid. Mikael har hämtat in lite julsaker också.

Men sen började jag klicka på olika saker som föreslogs, ni vet hur det blir, och en timme senare har jag hamnat på bröllopskonsert för Daniel och Victoria, och till sist hör jag Imor'n är det bröllopskalas. Jag sjunger med, men rösten håller inte mer än några stavelser. Sommar, Sverige, musik, kärlek, bröllop, Elie Saab-klänning, barnkör, kärlek. Hjälp vad jag bölade. Har aldrig kunnat lyssna på den utan att bryta ihop totalt av att den innehåller så mycket kärlek och bröllop. Plus jordgubbstårta på altanen. Allt som är underbart i livet. Och "Du har just fått den du vill".

Jag har också fått den jag vill, den jag drömt om i så många år. Jag kunde aldrig föreställa mig honom, men när han kom visste jag på sekunden att det var han. Han är så snäll, har ett stort hjärta, och det uppskattar jag så.

Igår kom han hem med en bukett blommor, en stor maffig sak, och lussebullar som smälte i munnen. Han var så lyhörd för att jag kände mig supersjuk och supernere. En sån karl, det är ju tur vi har 'en.

Jag smäller av. Av lycka.

2 kommentarer:

Tekla sa...

Äkta kärlek är det verkligen!
Tänkte bara rekomendera något vackert att lyssna på : Otto Ohlssons "Advent" Julmys i massor!

Monica sa...

Ver ju att du får ont i huvudet av gråtknark, men jag hoppas du fick något av det bra också! Kram.