Dagens nästan och Nobel

Idag drog jag ner byxorna när jag skulle kissa men inte underbyxorna. Tur att jag fortfarande har hyfsad reaktionsförmåga. Och detta var inte första gången. Eller den sista förmodar jag.

Efter det höll jag på att ramla, men jag hann reagera på att överkroppen svängde onormalt och jag hamnade i städskåpsdörren istället för på golvet. Tack och lov.

Jag får helt enkelt bli medveten om att det kanske inte är helt uppdaterat i huvudkontoret.

Men jag har tvångsvilat idag inför vår barnbarnsjul på lördag. Dvs åt tre vörtbrödmackor med julskinka till middag/kvällsmat eller seeeen frukost, men sen har jag inte orkat tänka ut vad jag skulle kunna äta, för jag orkar inte gå upp och göra nåt. Men jag tror det är värt ansträngningen att jag går upp och kollar läget i frysen. Det kan ligga en Gorbys där, som skulle rädda min dag. Jag är nämligen riktigt hungrig nu, en kopp honungsvatten räcker inte långt som middag. Men vissa dagar orkar man bara inte. Och just de dagarna blir man till slut så hungrig att en Gorbys är rena Nobelmenyn.

Jag skall icke hava glädjen att rapportera direkt, men ni kan räkna med att jag, SÅ GRYMT FORT SOM JAG BARA ORKAR, kommer rapportera allt vad jag bara orkar.

Har ni några önskemål, skriv gärna dem i kommentarerna så ska jag göra allt jag kan för att rapp-or-te-ra. Vill gärna se talen, ordentliga bilder på alla kläder värda att kommenteras. Och eventuella skandaler tipsas jag gärna om. Sen lovar jag er en högst personlig kommentatur. Kan redan nu säga att Prinsen är för snygg för sitt bästa. Han har ju till och med det där sneda leendet som jag tolkar som att han är nöjd med sig själv. Nej, kan vi avpolletera dem? Hon kan samla pengar till barn i Sydafrika och han kan åka sån där bilrally, och designa/sno nåt eldspjäll emellanåt som folk köper som tokar, så kan han bli frisläppt. Jag tycker inte de är seriösa när de representerar. "Och här har vi prinsen och strippan". Chris O'Neill är väl inte heller en tillgång till kungafamiljen. När kronprinsen försöker styra in hans barn till familjefotot där alla väntar, så svarar han bara, helt ointresserat, she won't come. Well, make her! Men sen kom hon ändå, om det var madeleine som hämtade, eller victoria/Daniel.

Jag säger så här. Ha kvar kungen tills han blir märkbart senil. Då får han klippa band och säga ett ord, typ För Sverige! men att victoria och Daniel är våra riktiga kungliga. De är folkliga nog att vi vanliga ska tycka om dem, men inte så okungliga att vi tappar respekten för dem.

Vi får se hur det går. Stay tuned!

4 kommentarer:

Sara sa...

Errare humanum est, ignoscere divinum.

Monica sa...

😂

Anna Linda sa...

roligt

Anna Linda sa...

roligt