Renoir

Paul August himself har här fått tag på två flickoebarn som musicerar. Jag tycker pianoarmen känns oproportionerligt lång, men flickan med fiolen ser ut som ett foto av en flicka som spelat fiol i sex, sju år. De håller alltid fiolen sådär. Det var så jag bedömde att bilden var verklig, eller rättare sagt, att objekten var äkta, inte bara snygga props.

Jag gillar konst. Inte all, men jag gillar det där omedelbara kärleksförhållandet som kan inträffa. Och så en "liknande" bild lite senare, och den tycker man inte ens är fin. Det där att man faller för konst gillar jag. Jag har en fet mapp på Pinterest med mestadels abstrakt konst. Mina andra filer är Klimt och en finsk konstnär. Inge Löök som målar typ skämtbilder, nej, det är fel ord. Det är inga skämt, de har det bara roligt. Det är två gamla glada damer som busar och hittar på skoj. Sån livsglädje i de bilderna. Jag kan visa några när jag orkar.

Inga kommentarer: