Yngre!!!

Jag vill verkligen bli en del av den där yngre generationen, den som har märke efter telefonen i jeansen, som tar fram den i tid och otid (nåja) och som tar selfies hela tiden. Idag var vi nämligen på julbord. Det var fantassssstiskt gott, fint, trevligt osv. Och jag var så grymt snygg i massa smink av olika sorter, dinglande örhängen och friserat hår. Tror ni jag iddes ta kort på oss? Nä, jag känner mig fjantig om jag tar kort, som om jag är vid Eiffeltornet eller nåt. Fast just vid Eiffeltornet skulle jag kanske inte ta kort, för folk får ju inte tro att jag är turist. Ni fattar kanske, ni andra gamla och som inte är piffade så ofta, att man grämer sig för att man inte tog det där enda kortet. Grämer sig när man står över handfatet och ser att ansiktet, som man trodde var ens eget, blir blekt och degigt när sminket rinner ner i avloppet.

2 kommentarer:

Tekla sa...

Jag lovar, minnena blir klarare med bilder. Jag har kommit förbi min blygsel att ta bilder på mig själv. Jag har accepterat min rundare kropp och mitt något trötta och lite plufsiga ansikte! Men stunden är min och jag tror jag är älskad för den jag är och inte hur jag ser ut! Hurra! Tur för mig!

Anja Olergård sa...

Jätteklokt sagt! Ska försöka få med mig det.