Böcker

Kan inte läsa. Älskar ändå allt som har med böcker att göra.

2 kommentarer:

modren sa...

Vilka bra förslag! Men fanns det nån biografi? Jag brukar ha 3 böcker på nattduksbordet som jag varvar att läsa, minst en på engelska.
Jag är så tacksam för att jag kan läsa, även om ögonen konstrar lite numera.
Har börjat fundera på ljudböcker, men det tar emot för jag vill hålla i, bläddra, prassla, läsa om. Och jag fattar mycket bättre det jag ser än det jag hör.
modren

AL sa...

Verkligen bra lista. Biografin trycker man kanske in i december.

Ælskar bøcker. Hatar damm. Satte en del bakom glasdørrar men det blir mindre bibliotek och mer bourgeoisie så det ær inte att føredra. Har kastat/donerat/skænkt 85% av alla bøcker jag ægt, det ær sorgligt, men samtidigt befriande. Några saknar man som om de vore gamla favoritplagg, men så skøøøønt att inte ha 4 bokhyllor att damma. Numera mest barnbøcker (och kokbøcker).
Det går inte att ersætta en læsestund med barn på knæt med e-bok på knæt.