Marinblått

Jag är politiskt marinblå, har en marinblå soffa och en väldig svaghet för blått. Blåmönstrade påslakan, blåblommiga gardiner i vardagsrummet och förresten också nya marinmönstrade satinpåslakan på rea från Hemtex, plus mörkblåa sovrumsgardiner som kanske kommer upp i maj. Jag köpte dem före jul.

Say no more.

Man kunde beställa upp till 10 varuprover från Bemz istället för de vanliga 5, så jag beställde 9 st i olika blåa varianter och lägger pussel med dem för att komma på hur man lägger dem snyggast i en fyrkant om 3x3. En jätterolig lek när man måste sätta sig ner och vila men är mitt inne i nåt som man vill göra klart så det är jättefrustrerande att bara vila pga den dumma sjukdomen. Då leker man med tygbitar. Perfekt.

Ja, men blått var det. Hade en sån grymt snygg (marinblå såklart) lång, snäv gabardinkjol med knäppning fram från Joy. Vet inte om storleken var 36 eller 38. Den var bara av så bra kvalitet och gjorde underverk för figuren. Välskräddat gör en så snygg! I o f där man rätt snygg om man är 25 och smal, så det är väl nu om nånsin jag skulle ha välskräddat!

Ja, men marinblått var det. Vad är din favoritblåa nyans?


2 kommentarer:

Monica sa...

Midnattsblått/indigo för mig. Eller 50-talspasteller i olika blå nyanser. Blått är flott.

modren sa...

Oj vad många raffiga bilder.
Inte för mörkt blå för mig, men absolut inte babyblått.
Vill måla sovrummet i grönt och blått.
Gräs. Hav och himmel.
modren, drömmer