Påskgummor

Jag är ju kristen men inte för den sakens skull ointellektuell eller naiv, jo naiv är jag, men det är min personlighet och inte min tro. Och påsk handlar ju om Jesus, och då måste jag bara berätta nåt fint, som jag tycker i alla fall.

Mikael köpte en gööööööörstor godispåse igår och det hade redan varit påskgummor och ringt på dörren flera gånger innan jag kom upp. Sen kom min hemtjänstperson och ungefär samtidigt åkte Mikael och simmade. När jag har duschat brukar jag alltid ligga still i soffan i minst en timme och nu var jag lite orolig eller vad man ska kalla det att det skulle komma massa barn och jag skulle behöva gå upp flera gånger medan Mikael inte var hemma. Men några barn kom medan jag fortfarande stod i badrock och sen klädde jag på mig och la mig i soffan för att vila. Och en dryg timme senare klev jag upp, och inom nån minut eller två kom det påskkärringar igen. Men inga medan jag behövde vila! Jag tror inte att Gud styr våra liv som nån styr marionetter, men jag brukar säga att det är bättre att tacka för mycket än att tacka för lite. Så även om Gud inte styr påskkärringarna så kände jag mig väldigt glad att de kom när de kom. Jag tackar Gud för att han kommer ihåg mig, vare sig han faktiskt är inblandad eller inte. Det funkar jättebra för mig.

Och vi fick så fina teckningar!

Glad påsk!

Inga kommentarer: