Så sjuk?

En viss bloggare, jag ska skriva nåt negativt så jag säger inte vem det är, men hon är Underbar, skrev på Insta att hon var "sjuk efter resan", så hon hade varit hemma och pusslat. Inte exakt citat, men nåt ditåt. Att sitta upp på en (antik och jättevacker, men ändå) köksstol, koncentrera sig på hundratals eller tusentals småbitar som man måste använda armarna för att pilla fram och tillbaka med (så att man inte ens kan hänga på armbågarna), det är en lagom aktivitet när man är sjuk? Snälla alla friska människor på hela jordens yta, det är inte att vara sjuk, det är en BRA DAG!!

Ja men då så, då har jag klagat idag också. Farligt, kan bli en vana.  --Föööör sent!

5 kommentarer:

modren sa...

Det är ur den aspekten inte bättre att ha en urdålig rygg. Alla har ju ont i ryggen. Men när jag ser saker som ont-i-ryggen-människorna gör blir jag arrrggghh. Hur kan man ha sjukskriven-ont-i-ryggen när man går på stan, sitter i en bil i fem timmar, dammsuger, syr på maskin, åker på attraktionerna på Liseberg, gräver i trädgården - you name it. Då vet man inte vad ont i ryggen är. Det är att ligga i sängen, orörlig, för minsta rörelse är en kniv i hela kroppen, det gör ont att prata, att skratta, att andas, för att inte tala on att nysa och hosta, och gå på toan är omöjligt. Och tar man sig ändå dit, av nödtvång, så kan man inte torka sig efteråt utan får kasta in papperet. Försiktigt.
Får man klaga i kommentarerna också?
modren, för övrigt helnöjd med livet

Fina Stina sa...

Här ligger jag och är i ett extra dåligt skov och känner mig faktiskt lite negativ...läste inlägg och kommentar och säger HEJA HEJA! Klaga på! Så slipper jag.

Fina Stina sa...

Alltså. Självklart kan man ha olika grader av sjukdom, och förtjäna sympati när man är "normalt" krasslig.

Men jag tror att jag kommer att känna mer empati (eller menar jag sympati) den dag ME-sjuka bemöts med förståelse. Upprättelse, tack!

Anja Olergård sa...

Det är ju inte bara den slm är sjukast i hela världen det är synd om. Och man får ju säga till dig mamma att man har ont i ryggen, om man har det, lika väl som folk får lov att säga till mig att de är trötta. Men bara de som vet att jag är sjuk "på riktigt" får säga att de är trötta. För om nån börjar klaga på att de bakat bullar, tränat, lagt barn, haft sex och fotat några stilleben till bloggen, ja såklart allt detta EFTER jobbet, ja, om en sån person säger att hen är trött, då blir det varning för känsliga tittare!

Fina Stina sa...

En vän klagade på Facebook senast häromdagen över att det var seeeegt att vara sjuk. (Tre dagar.) Hen hade plöjt X anta TV-serier och längtade ut i solen.

Jag kunde icke ens förmå mig att klicka ett hjärta eller en tumme.

Hen fick sjukt (ha) många uppmuntrande kommentarer. Min lilla uppmaning om att bära blått imorgon har fått tre tummar.

Tre.