Dagens nära

Jag älskar Liseberg och sånt. Åka hit och dit, runt och i bäckar. Ni vet. Hade en nära-Liseberg-upplevelse idag.

Mikael hade haft så bråttom när han duschade att det hade skvätt på toalettstolen. Jag satte mig på aforementioned stool och blev lite blöt om rumpan. Tänkte att jag skulle komma ihåg detta så jag reser mig försiktigt och inte ramlar. Men när jag skulle vända mig lite om för att torka mig hade jag såklart glömt det blöta och det var nog för att skicka en ouppmärksam brud med läppen först ner i kaklet. Men jag? Jodå, jag räddade händelsen med min fantastiska och snabba reaktionsförmåga, för jag gled bara av lite, inte helt. Men jag skrattade så jag tjöt över hur det hade kunnat bli!

2 kommentarer:

modren sa...

Visst är livet roligt! Pappa som är blåslagen från topp till tå efter sin halkning ställer sig dock tveksam.
modren

modren sa...

Du har väl fattat att det finns ett tivoli på ängen bakom ert hus? Med karuseller?!
Torsdag-söndag kan du åka karusell och äta karamell och fröjdas hela dagen uppå ängen.
modren