Dra på trissor!!!

Läste idag på Husligheter (härifrån) att Italien ger bort 103 slott mm! Man behöver bara ansöka senast den 26 juni och säga vad man vill använda det till (och som främjar turismen i Italien) och så kan man få ett till skänks!!! Jag tror att Mikael och jag måste ställa oss till förfogande. Det här är ju vår chans. Vi behöver inte ha ett slott, vi kan nöja oss med en större villa.

Och för den som blir nekad kommer chansen igen om två år, då 200 egendomaäär ska skänkas bort.

Mikael kan renovera. Jag kan tapetsera, om jag nu kan stå på benen och hålla upp armarna. Jaja, jag kan skicka ner Mikael själv.

Vad vill vi ha för sorts slott då? Ett mindre, där vi kan ha en våning för oss själva och så kan gästerna hålla till på bottenplan. Hotell med matlagningskurser? Konstretreat för målare och författare? Språkskola? Kanske sanatorium för ME-patienter!

Jag måste ha ett slott i Italien!!!!!

1 kommentar:

Tekla sa...

Om du skaffar ett slott för ME patienter så kommer jag! Åååååååååå!