Hatar värme!!!!!!

28 grader ute, 28 inne. Fläkten på i en timme, ingen skillnad. 29 grader i bilen. Tog av mig kjolen hos mamma och pappa, min tunika var rätt lång.

24 går bra. Vid 28 känns det som om allt mitt blod har fastnat i huvudet och bara blir varmare och varmare. Har mått illa av värmen idag. Men bara illamående kan man stå ut med, så länge man inte spyr. Ja, och så har jag migrän också, försöker låta bli att ta de värsta medicinerna.

Jag är så väldigt inte nöjd. Att det ska vara såhär i tre månader gör mig klaustrofobisk. Jag vill inte förstöra alla svenskars sommar, folk är så glada och tar första doppet och äter glass och solar på verandan. Jag ligger som vanligt. Kanske får köpa nån sorts campingsäng så jag kan ligga ner ute? Och ett parasoll på tre m i diameter. Är inte helt nöjd heller med allt ljud man hör när fönstren är öppna. Varje dag sen i torsdags har det varit bilar som har till buskört i rondellen och slirat. Idag fick jag ha hörselskydd när Mikael kollade på tv, jag var så slut av värmen att jag inte hade nåt till övers för ljud också. Värme, ljus, ljud, de räknas ihop och om alla tre är på max så dör man. Ja, så känns det i alla fall. Jag vet inte om jag har förlorat mycket vätska idag för jag har kissat som en tok. Har druckit 3 l vilket är mer än jag brukar, men kanske har det bara runnit rätt igenom? Det där med att dricka saltat vatten låter inte mysigt. Kanske kan man prova en Resorb och se om det känns bättre i huvudet. Får beställa det.

Måste gå upp och kissa igeeeeen. Åttonde gången?

Tydligen ska Sverige ha både och-väder i dagarna, dvs tropisk värme i halva landet, snövarning i andra halvan. Å, om vi kunde få ha snö imorgon. Det låter ljuvligt.

Eller åtminstone en liten sänkning av temperaturen? Fem grader? Snälla Gud. 22-23 grader och inga getingar. Då ska jag inte be om så mycket mer på väldigt länge. Om du nu föredrar att jag slutar tjata, annars har jag en lista. Vi kan ta det sen. Tack. Amen. <3

6 kommentarer:

Nilla sa...

Resorb tycker jag fungerar bra i värmen. Det är ju viktigt att tänka på mineralbalansen när man dricker mycket vatten.

modren sa...

Hatar sol och värme ena sekunden, ska flytta till slott i Italien andra sekunden... Du är i alla fall ombytlig.
I morse sa jag faktiskt till B att jag redan hatar sommaren...
Och vi som inte tror på hat...
Men det känns som om värmen drar ur en den lilla energi man har, kvar blir en våt fläck.
Så roligt att ni kom igår! Och J var förstås helt bedårande. Tittade forskande djupt in i min ögon med sina mörkblå (sic!). Grät när vi gick, haha.
Gick upp nästan ett kilo igår på den tårtan.
modren

Anja Olergård sa...

Tack Nilla! Då kör jag på det.

Mamma. Slottet ska ha AC.
Bedårande?! Jag tror jag måste dit nu i veckan. Tittar han på en? Skeptiskt först och sen med gillande va :-)

Sara sa...

Jag tycker att du skulle ha en utesäng med moskitnät. Och parasoll förstås.

En långvarig förkylning sa...

Men å, stackare! Enligt folkhälsomyndigheten så bör vi inte ha över 24 grader inomhus, 26 är okej om det är tillfällig värmebölja. Men vilka hyresvärdar bryr sig? Och ni kanske inte ens hyr. Nu med solfilm på våra fönster så håller vi 22 grader i det varmaste rummet som brukar vara bastu. Kolla om du också kan få det som bostadsanpassning? Hjälper dig gärna med ansökan osv. Kram❤️

modren sa...

Solfilm som bostadsanpassning var bästa idén på länge. Go for it!
Ja, J tittar forskande de små stunder han är vaken. Mkt sötare i verkligheten än på kort. Han ser ofta skeptisk ut, med rynkad panna. "Men vad är nu detta?"
Hörde du att Emelie o David fick sin pojke i tisdags? 5 200 g!!! Hon hade värkar i två timmar hemma och tyckte det var dags att åka. Han föddes tre minuter efter de hade hunnit fram till sjukhuset.
Olika falla ödets lotter.
modren