Thunersee

Från Schloss Spietz. Min första påsk i Schweiz tillbringades här. Min enda påsk. Hade migrän. Blev flirtad med på restaurangen. Man blev flirtad med typ överallt och när jag kom hem trodde jag att jag hade spenat i tänderna eller toapapper i byxlinningen, för ingen tittade. Men det var inte mig det var fel på, det är bara kalla Norden. Fel å fel, bara olika. Detta.var på 1900-talet. Det finns ju nästan vuxna som inte ens är födda på 1900-talet.

Hon Dagny, Bojan, fyllde 105 härom dagen, hon som bloggar. Cool tant. När är hon född? Inte på 1800-talet i alla fall. Synd. Undrar om det finns några kvar från 1800-talet?

5 kommentarer:

AL sa...

Jag menar att den sista 1800-talingen man kænde till dog før bara någon vecka sedan. Men orkar inte riktigt googla.

Svindlande ændå att før bara några sedan sedan levde mænniskor från tre sekel på den hær jorden, men nu bara från två sekel.

Riktigt svindlande ær att man tænker på sig sjælv som længst i botten på sitt slækttræd (naturligtvis en slækt-palm, hehe) och nu har man hoppat upp ett hack och ær generation två. Eller så kan man gøra som du och genvæga sig till barnbarn, så om 20 år nær du ær færdig med Rituximab ? Rimaxitub? Rimabotox? æh, vi sæger bara "frisk"!...då ær du generation 4 i slækttrædet. Gah!

AL sa...

Disclaimer: jag vet før øvrigt inte hur længe man måste hålla på m rituximob innan man blir helt friskførklarad. ræknar bara med att det ær en lång behandlingsperiod innan man trappar ned så att sæga. Men førstår att jag blottar min okunskap.

Anja Olergård sa...

Jag tyckte det ringde en klocka lm det där med född på 1800-talet.

Och jag tror att en behandlingsperiod med rituximab är 2 år, fast man kan börja få effekt efter ett halvår. Så att säga att jag vill vara frisk 2020 är för tidigt, men fem år från nu är vad jag hoppas på. Av och till. Jag både tänker att jag måste blir frisk på samma gång som jag har svårt att tro att det nånsin skulle hända.

modren sa...

Så du är en glad skit s0m inte vet hur du ska förbättra ditt liv på påtagliga sätt.
Tror du måste tänka kloka tankar, inte som jag ägnar mig åt just nu med dubbel dos sömntabletter inför barnbarnets omedelbara födelse. Han bör ha kommit hit till jorden till i morgon bitti. Dubbelt pu för Ruths hårda och svåra slit.
Anja, nu måste jag å det strängaste uppmana dig att inte hålla på med skriverier när du tagit insomningstabletter, jag kan inte ens komma på vad de heter. Stilnoct.
Tar bort minst två tredjedelar av intellektet, livsfarligt för någon annan aktivitet än gå tills sängs.
Börjar bli rätt trött nu.
Har ingen aning om vad klockan är. 3 kanske. I alla fall läggdags för snälla flickor som du och jag.
Om du är något pigg i morgon så kan du ju följa med M till kyrkan till kl 13.
Sen hoppas jag verkligen får komma och se mor och barn på sjukhuset i morgon em!
Dags att sluta, jag är avgjort inte vid mina sinnens bruk. Går omkring planlöst i Lytzens dimma och hittar inte hem.

modren sa...

Hälsningar från modren, svårt påverkad av insomningstablett
Sängen nästa