Har försökt att inte säga nåt

Ygeman, den charmören, har inte blivit sparkad, han har fått ett bra jobb och återkommer som minister i nästa val. Han åtnjuter fortfarande stort förtroende bland sina partikamrater, som gärna vill se fler med sån kämparanda.

Anna Johansson tycker inte att hon har gjort nåt fel. Hon är sårad oskuld, liksom statsministern, som orättvist drabbats av Alliansens grälsjuka.

Försvarsministern kanske måste gå i höst när både Ryssland och Sverige har stora övningar, och det skulle ju vara dåligt för landets säkerhet.

Really? Oh, the irony.

2 kommentarer:

modren sa...

Tänk om man nån gång hade fått höra "jag gjorde fel, alldeles fel, och ber så väldigt mycket om ursäkt". I stället för "jag tar mitt ansvar för Sverige" (till skillnad från de andra partierna)"jag kan inte se att jag kunde ha gjort på något annat sätt" blablabla
modren

Sara sa...

Det är så märkligt att Sveriges bästa råkar sammanfalla med deras eget!