Skillnaden

Jag följer en person som sätter ut göteborgsfoton på IG och gläds verkligen åt att se mina hemtrakter. Jag känner igen mig på varenda bild, "jag hittar nästan överallt". Dessutom har jag inte blivit hemma i Stockholm. Jag har bara åkt pendel eller tunnelbana en gång sen jag flyttade hit för lite mindre än 10 år sen. Jag åker ju inte till jobb eller går och shoppar och hittar i princip bara till Södersjukhuset och min migränneurolog på Erstaterassen. Kan känna igen mig nånstans, kanske på Sveavägen eller en annan gata där det är en cool bro och sen två stora biografer mittemot varandra. Jag bryr mig dessutom aldrig om att lära mig hitta nånstans, jag behöver använda min kognitiva energi till bättre saker, för allt detta hittar ju Mikael i som sin egen bakficka. Men så ja, jag är fortfarande verkligen en göteborgsflicka i själ och hjärta, fast jag absolut trivs här.

Men en sak, gott folk, är vädret. Å, vad vi har bättre väder på den här sidan landet.

Idag har det regnat, minst en gång innan jag vaknade för det var blött ute när jag kollade, men sen en gång till medan jag låg i sängen. Det regnade kanske i tio minuter.

När det regnar i Göteborg, då regnar det i tre månader!

3 kommentarer:

modren sa...

Du glömde Borås.
modren, luttrad

Anja Olergård sa...

Har man inget gott att säga ska man inte säga nåt alls. Hej hej.

AL sa...

Dagens bästa kommentarutväxling på hela internet.