Stolt 2

Jag är också oerhört stolt över att jag har två universitetsexamina, att jag klarade att skriva bägge uppsatserna utan handledning och lärarrespons (eftersom jag inte gjorde dem på "rätt" termin), men att jag ändå inte bara klarade det utan fick högsta betyg på bägge! De behöver inte ge en VG för att få sina pengar för examinerad student, de behöver bara ge en G. Så jag förtjänade verkligen mina VG. Det var görduktigt av mig, fast jag var sjuk.

Jag vill gärna skriva nåt skämtsamt nu, för att ta udden av mitt beröm.

Men det tänker jag inte göra.

Snyggt jobbat, Anja.

3 kommentarer:

sara sa...

Jösses, du är så smart att jag blir alldeles ödmjuk!
När jag skulle skriva inlämningar nu senast när jag pluggade psykologi tyckte läraren att jag borde tänka mer på den akademiska tonen. Men det tyckte inte jag, det var mycket roligare att skriva humoristiskt för ärligt talat, vem gör ens en ansats till att tolka statistikprogram på ett lite kul sätt. Fast det KAN ha haft med saken att göra att jag pluggade kreativt skrivande samtidigt och inte var smart nog för att hålla isär ämnena. Man har så kul som man gör sig. Suck. Å vad roligt det vore att plugga nåt igen.

modren sa...

Absolut läge för stolthet.
Din begåvning flödar över.
Fast ska man vara stolt över nåt man är född med?
Snarare vad man har gjort av det man är född med.
Och din examen var en otrolig prestation. Basta.
modren

Anja Olergård sa...

Precis så tyckte jag först också Sara. Att det var mycket roligare att skriva kreativt, men det passar ju inte det akademiska. Så fast jag funderade på att doktorera oroade jag mig för att känna mig väldigt klaustrofobisk i det akademiska sättet att skriva. Men jag lärde mig att älska det! Det kräver en annan sorts kreativitet att forma sig inom alla ramar. Men nu är det ju kört med att doktorera, ens om jag blir frisk, men det var en rolig dröm i alla fall.

Mamma, du har rätt, man ska väl inte vara stolt över nåt man är född med, men man kan ju förvalta nåt man är född med. Och det är min prestation jag är stolt över. Tack för komplimangerna.