Jag älskar Wilma!

Jag vill ju köpa nytt matbord. Det vi har köpte Mikael innan vi gifte oss, dvs jag tror för tio år sen. Vi använder det inte jätte mycket när vi äter själva men han arbetar vid det varje dag. Det är inga direkta skador men är bara slitet av årens gång och lång användning. Vore man riktigt pigg skulle man kunna slipa och måla vitt och bara köpa nya stolar. Stolarna som hörde till bordet dog en efter en för några år sen, och nu har vi fyra stolar från min döda kusin, en äppletstol från Myrorna i Borås och en svart arbetsstol. Jättetjusigt, not. Drömmen är bilden nedan. Jag skulle så gärna ha villastorlek på mina ytor, inte lägenhetsstorlek.


Men apropå ytor såg jag Sveriges dyraste lägenhet idag. Strandvägen här i Stockhom, 9 rum, nåt på 200 kvadrat, månadsavgift bara 2200:-. Men insats 71 000 000. Men jag skulle inte köpt den ens om jag plötsligt hade 100 miljoner att göra av med. Onödigt stor, onödigt mycket förspilld människokraft att nån ska gå och damma så mycket stuckaturer och lister. Och budgeten för gardiner och kristallkronor om man ändå skulle köpa den gissar jag skulle gå på 200 000:-.

Nej, Sveriges dyraste lägenhet vill jag inte ha. Men jag hade gärna bott på Strandvägen, fantastisk utsikt och låg avgift. Ett vardagsrum, ett matrum, ett sovrum, ett arbetsrum till Mikael, ett till mig, walk-in closet, två gästrum, badrum med dusch och jacuzzi och varsitt till gästrummet.

Gästrummet skulle jag alltså vilja ha två, och då skulle det ena vara barnrum i den här stilen. Det andra dubbelrum med eget badrum, motionscykel, bokhylla med några bra tidningar och böcker, lite spel, wifilösenordet på fin broderad tavla, liten sammetsbänk vid fotändan, kyld glasflaska med vatten på nattduksbordet (på en coaster!), små vackra engångsgrejer i en korg i badrummet. Feta handdukar! Och kristallkrona i badrummet.

Välkommen att vara gäst hemma hos oss!



2 kommentarer:

modren sa...

Äppelträd och arbetsdomstol. Jag tackar jag.
De där söta vita köksstolarna är förfärligt obekväma, bara så du vet. Inget att trängta efter!
modren, gillar bekvämlighet

Anonym sa...

Skulle aldrig vilja låna ditt gästrum om det hade en motionscykel. Behöva se den stirra på en när man bara vill sova?!? /e