Dagens måndagsbukett, dubbelfel!

Det är inte måndag men det här är å andra sidan ingen bukett i strikt bemärkelse heller.

Vet ni förresten varför jag kallar det för måndagsbukett?

1) "Alla" andra lägger upp bilder på sina egna prunkande mästerverk i Dagg-vas i perfekta hem (fast jag har slutat följa såna konton på IG) och det har jag ett behov av att protestera i alla fall lite grann mot.

2) Fredagar har ändå så mycket, fredagsmys, fredagsfilm, Skavlan och Doobidoo, många städar innan de tar helg så allt är rent och snyggt hemma. På måndagar är folk deppiga för att de inte får ha sovmorgon och för att de trampar runt i det där ekorrhjulet, eller säger man marsvinshjulet? Man borde i alla fall det. Måndag är det synd om, hur kul kan det vara att vara måndag. Men jag som inte har så stor skillnad på vardag och helgdag längre (sjukdom tar varken helg eller semester) så tycker jag att måndagar behöver få löneförhöjning och förhöjd status bland veckodagarna och vad passar bättre än en bukett blommor.

Och som sagt, eftersom det då inte är måndag så kan jag sätta in nåt som tekniskt sett kanske inte ens är en bukett. --Jag vet, jag är so wild!

Inga kommentarer: