Nä nu!!

"Hemliga kopplingen mellan Anna Book och nobelpriset i litteratur."

Jag gillar verkligen inte Aftonbladet och Expressen. Men varenda artikel på SvD och DN är låst och de är öppna på tabloiderna. Ibland har de faktiskt sånt som liknar riktiga nyheter också. Men varje vecka den senaste månaden har det handlat om Anna Book. Om hennes nya tänder, om hennes nya kropp, om att hon och hennes man hade sex på Ica en gång. JAG BLIR GALEN! Är så hjärtligt trött på det, och på att läsa om hon Bianca Ingrosso och vad hennes barn ska heta.

Men nu är bottenrekordet nått, och jag med det, för jag klickade på artikeln ovan. Nobelpriset i litteratur och en hemlig koppling till Anna Book? Hur kunde det vara sant?

Jag skakar på huvudet för att jag gick på den lätta. Man ser Sara Danius säga namnet på nobelpristagaren och i bakgrunden ser man en man. Den mannen är tydligen vakt. Jag vet inte vad han vaktar, Sara Danius eller några papper där det står Kazuo Ishiguro kanske och som inte får komma ut. Mannen är gift med Anna Book. Det är den HEMLIGA KOPPLINGEN!

Mitt självförakt hoppar jämfota. Men det gör även min irritation. Fast vad är det för skillnad på mig och Alex Schulman, som blir galen på nån ny varje månad. Precis som jag.

Jag måste höja mig. Höja mig över trivialiteterna. Detta är inte nyttigt för mitt blodtryck. Eller min själ.

Fast först ska jag bara gå och kissa. Men sen ska jag höja mig.

Inga kommentarer: