Fattar ärligt talat inte

Man kan ju se statistik för sin blogg. Ibland kommer jag ihåg det och går in och tittar, kanske tre gånger om året. Men det är en sak jag verkligen inte fattar.

Jag läste nyss på nåns blogg, nån som skriver om sin statistik och är väldigt mycket mer medveten om den än jag, att hon märker tendenser i vilka inlägg som får flest besök och det är sorten si och sorten så. Jag har ju inte heller samma antal besökare på varje inlägg, men säg att jag har skrivit ett jättebra inlägg. Hur vet läsarna om det är ett superbra inlägg eller ett värdelöst? Hur kan man få högre antal besökare om man skriver nåt som folk är intresserade av? För hur kan folk veta det? Det vet ju inte vad som står där förrän de går in på bloggen, och då är de ju en besökare vare sig inlägget är bra eller dåligt? För det går ju ingen djungeltrumma precis, läs den å dens blogg nu för idag var den bra.

Fattar ni?

1 kommentar:

Nilla sa...

Jag fattar precis. Jag har slagits av samma tanke då jag också ser stor skillnad på vilka inlägg som lockar läsare.